Ortak ve zorunlu dersler de dâhil olmak üzere, tüm dersler akademik ortalamaya dâhildir.

Öğrenci olduğunuz andan itibaren mezun olana kadar üniversiteniz askerlik şubenize öğrenci belgeleri gönderilerek tecil işlemi gerçekleştirilmektedir. 29 yaşına kadar tecil işlemi yapılabilmektedir ancak bu yaştan sonrası kayıt dondurup veya sildirip askere gitmek gerekir.

Bağıl Değerlendirme Sistemi, bir öğrencinin başarısını, öğrencinin içinde bulunduğu gruptaki diğer öğrencilerin başarı düzeylerine göre belirleyen bir sistemdir.

 

Bağıl değerlendirme sistemi şu şekilde hesaplanmaktadır.

[(Öğrencinin Ortalaması-Sınıf Ortalaması)/Standart Sapma]x10+50

formülü ile bulunan T Skoru sonucunda, Sınıf düzeyine göre tablo 2 üzerinden başarı durumu belirlenir.

 

Örnek : Öğrencinin ara sına notu 55, final sınavı notu 50. Ortalamaya etki oranları; ara sınav % 40, Final % 60 Sınıf Ortalaması 48, Standart Sapma 8,75; Değerlendirme sonunda Sınıf düzeyi Orta olsun;

[(Öğrencinin Ortalaması-Sınıf Ortalaması)/Standart Sapma]x10+50

Öğrencinin Ortalaması : ((55x0,40)+(50x0,60)=52

T Skoru [(52-48)/8,75]x10+50=54,57 olarak hesaplanır.

T Skorunu Tablo 2'ye yerleştirildiğinde, Sınıf Değerlendirme düzeyi Orta olduğu için Harf Notu CB olarak belirlenir.

 

Aşağıda hesaplama yöntemi ile ilgili detaylı açıklamalar yapılmıştır.

 

Not : Hesaplamada verilen örnekler 2014 ve sonrası girişli öğrenciler içindir. 

 

2014 yılı ve sonrası kayıtlı öğrenciler için;

Önlisans öğrencileri ikinci yarıyıl sonunda, lisans öğrencileri ise dördüncü yarıyıl ve üst yarıyılları sonunda 2.00 genel not ortalamasını tutturmak zorundadırlar. 2.00 genel not ortalamasını tutturamayan öğrenci üst yarıyıllardan ders alamaz. Bu durumda olan öğrenciler, öncelikle başarısız oldukları derslerle birlikte kendi istekleri ile danışmanlarının onayını da alarak başardıkları derslere de kayıt yaptırıp genel not ortalamalarını yükseltmek zorundadırlar.

 

2014 yılı öncesi kayıtlı öğrenciler için;

Ön lisans öğrencileri ikinci yarıyıl sonunda, lisans öğrencileri ise dördüncü yarıyıl sonunda 1.75 genel not ortalamasını tutturmak zorundadırlar. Ortalamayı sağlayamayan öğrenciler ortalamayı tutturana kadar üst yarıyıldan ders alamazlar. Bu durumda olan öğrenciler, öncelikle başarısız olduğu derslerle beraber, kendi isteği ve danışmanın onayı ile başardığı derslere de kayıt yaptırıp genel not ortalamasını yükseltmek zorundadırlar.

 

Sınıfların not ortalamaları ve standart sapmaları farklıdır. İki ayrı öğrenci farklı sınıflarda aynı öğretim elemanından aynı dersi alsalar da böyle bir farklılık olabilir. Çünkü her öğrenci kendi sınıfı içinde değerlendirilir.

 

Öğrencisi olduğunuz birim (Dekanlık/müdürlük) makamına yazılı talep (dilekçe) ile başvurmanız halide alabilirsiniz veya;

 

Öğrenci bilgi sisteminde (OBS) yer alan Kullanıcı işlemleri/ belge telebi  menüsünden  talep oluşturmanız halinde  belgenizi ertesi gün  veya  yoğunluğa göre gün içinde Kayıtlı olduğunuz Birim Öğrenci İşleri Büronuzdan alabilirsiniz. (Bu menüden sadece  Transkript ve Öğrenci Belgesi Talebi oluşturabilirsiniz)

 

Öğrenciler, ders kayıt dönemlerinde öncelikle FF ile kaldıkları dersleri ve hiç almadıkları dersleri öncelikle almak durumundadırlar. Eğer FF notu almış olduğunuz ders seçmeli ise, başka bir seçmeli ders ile değiştirebilirsiniz.

Bir dersin devamını alan ama FF ile kalan öğrenci; ertesi öğretim yılında yeniden aldığı bu ders için devam zorunluluğu yoktur; eğer dersin uygulaması var ise uygulamaya devam etmek zorundadır. Dersin uygulaması yok ise sadece sınavlara girmekle yükümlüdür.

DZ harf notu devamsızlıktan kalan öğrencilere verilmektedir ve devamsızlıktan kalan öğrencinin ise devam zorunluluğu bulunmaktadır.

Bir dönemde almış olduğunuz tüm derslerin  final sınav sonuçları açıklandıktan sonra ders notunun durumu (Kaldı) olanlar Bütünleme sınavına girebilir.

Devamsızlıktan kalan ve dersi geçen öğrenciler Bütünleme sınavlarına   katılamazlar.

Öğrencinin bir yarıyılda almış olduğu tüm derslerin Sonuçlandırma işlemi bittikten ve sonuçları açıklandıktan sonra yapılan şartlı başarılı işleminden sonra aşağıdaki tabloda yer alan  durumu kısmında  Geçti yazan öğrenciler  bütünleme sınavlarına katılamazlar. 

Üniversitemiz öğrencilerine, eğitim-öğretim konuları başta olmak üzere karşılaşacakları sorunların çözümünde yardımcı olmak, öğrencilere rehberlik etmek, mesleki açıdan yönlendirmek, yaşam boyu öğrenme alışkanlığı kazandırmak, Üniversite ve Fakülte/Yüksekokul olanakları hakkında bilgilendirmek, başarı durumlarını izlemek ve başarısızlık durumunda yönlendirmek, ders seçiminde yardımcı olmakla ilgilenen akademik görevlidir.

 

Yeni kayıtlı öğrenciler ön kayıt formunu doldurduktan sonra kendi adına aldığı şifre ve öğrenci numarası ile OBS (öğrenci bilgi sistemi otomasyonu) girdiğinde danışmanını buradan öğrenebilir.

 

Danışmanın  görevleriyle ilgili daha detaylı bilgi için buraya tıklayınız...

 

Hayır, onaylamak zorunda değildir. Danışman öğrencinin not ortalamasını da göz önünde bulundurarak seçilmiş olan dersleri vermeyebilir. Özellikle not ortalaması düşük veya dönem uzatma problemi bulunan öğrencilerin danışmanı ile birlikte ders seçimi yapması doğru olacaktır.

Dersin hocası değerlendirme sistemine müdahale edemez. Öğrencilerin sınavda almış oldukları notlara ve bağıl değerlendirme yönergesi hükümlerine göre sistem tarafından otomatik hesaplama yapılmaktadır.

Ders muafiyeti vardır.

Öğrenci daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda başarmış olduğu dersler için ilk kayıt olduğu yarıyılın başında muafiyet talebinde bulunabilir. Bu talebini eğitim-öğretimin başlama tarihinden sonraki ilk hafta içinde yapması gerekir.

İlgili birimin yönetim kurulu, öğrencinin muafiyet talebinde bulunduğu derslerin hangilerinin kabul edileceğini dersi veren öğretim elemanının ve/veya bölüm/program intibak komisyonunun görüşünü alarak karar verir. Bu öğrencilere ilk yarıyıldan başlamak üzere alt ve/veya üst sınıftan da toplam 45 AKTS krediye kadar ders verilebilir. Bu öğrencilerden muafiyet talebinde bulunduğu yıl not ortalaması şartı aranmaz.

Öğrenciler derslere ve uygulamalara devam etmek zorundadırlar. Teorik derslerin % 30’undan, uygulamaların % 20’sinden fazlasına devam etmeyen öğrenciler, o dersten devamsız ve başarısız sayılır. 

Öğrenciye tahsis edilmiş şifre ve kullanıcı adıyla OBS(Öğrenci Bilgi Sistemi Otomasyonundan) ye girip öğrenebilir.

Yerel veya Ulusal herhangi bir gazeteye kayıp ilanı verilerek, ilan (gazetenin kendisi) ve dilekçe ile birlikte Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına başvurulması gerekmektedir.

İlgili birimlere iki nüsha İlişik kesme belgesi   imzalatılır. İki nüshanın birini bağlı bulunduğu öğrenci işlerine teslim ettikten sonra diğer nüshasını  Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı Diploma Servisine teslim ederek diplomasını alır.

Disiplin cezaları, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliğinde belirtilmiştir. İlgili Yönetmeliği incelemek istiyorum.

Avrupa Kredi Transfer Sistemi (ECTS/AKTS), öğrencilerin yurtdışında aldıkları ve başarılı oldukları ders kredilerinin, bir yüksek öğrenim kurumundan diğerine transfer edilmelerini sağlayan bir sistemdir. Sınav ve değerlendirme notları genellikle notlarla ifade edilir. Avrupa’da çok çeşitli notlandırma sistemleri bulunmaktadır. Öğrencilerin yurtdışındaki yükseköğretim kurumlarından almış oldukları notların kendi ülkelerindeki kurumlar tarafından kolaylıkla anlaşabilmesi amacıyla, ECTS/AKTS notlandırma sistemi getirilmiştir. Burada amaç, yükseköğretim kurumlarına ek bilgi sağlamaktır.

Bir yıl süreli yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıt olduğu programa ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp yaptırmadığına bakılmadan;

 

önlisans programlarını azami dört yıl,

lisans programlarını azami yedi yıl,

lisans ve yüksek lisans derecesini birlikte veren programları azami dokuz yıl,

yüksek lisans programını azami üç yıl,

doktora programını ise azami altı yıl

 

içinde başarı ile tamamlayarak mezun olamayanlar, ilgili döneme ait öğrenci katkı payı veya öğrenim ücretlerini ödemek koşulu ile öğrenimlerine devam etmek için kayıt yaptırabilir. Bu durumda, ders ve sınavlara katılma ile tez hazırlama hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmadan öğrencilik statüleri devam eder. 

FD notu alan bir öğrenci dersin açıldığı dönemde tekrar etmek zorunda fakat ağırlıklı not ortalamasına (ANO) 0,5 çarpanı katkısı vardır.

 

DD ve DC harf notu alan öğrenci 2,00 genel ağırlıklı not ortalamasına (GANO) sahip olduğu takdirde bu dersleri şartlı olarak başarmış sayılır.

Genel ağırlıklı not ortalaması; ilgili derslerden alınmış harfli başarı notlarının, her birinin karşılığı olan başarı katsayılarının, o dersin AKTS kredisi ile çarpılarak bulunan sayıların toplamının, aynı derslerin AKTS kredi toplamına bölünmesiyle bulunur. Bu hesaplamalar sonucu ortaya çıkan değerler, virgülden sonra iki haneye yuvarlanır. Virgülden sonraki üçüncü hane, beşten küçükse sıfıra; beş veya büyükse, ikinci haneyi bir artıracak şekilde yuvarlanarak hesaplanır.
 
Danışman onayı alınmak koşulu ile öğrenciler, öğrenimleri süresince genel not ortalamasını yükseltmek amacıyla, daha önce kayıt yaptırıp başarılı oldukları derse, tekrar derslerin açıldığı yarıyıllarda 45 AKTS krediyi aşmayacak şekilde kayıt yaptırıp tekrarlayabilirler. Dersi kaçıncı kez aldığı belirtilerek ders kayıtları yapılır. Tekrarlanan bu derslerden alınacak en son not geçerlidir.

İlgili Mevzuata üniversitemizin web sitesinden ulaşabilirsiniz.

 


İlgili Kanuna ulaşmak için tıklayınız.


İlgili Yönetmeliklere ulaşmak için tıklayınız.

 

İlgili Yönergelere ulaşmak için tıklayınız.

 

İlgili usul ve esaslara ulaşmak için tıklayınız.

Bitmemiştir. Katkı payı/öğrenim ücretini ödemek kayıt yenileme anlamına gelmemektedir. Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen sürelerde seçerek danışmanı ile görüşüp onaylatması gerekir. Danışman onayı ile birlikte kayıt yenileme işlemi gerçekleşmiş olur.

Harç miktarı öğrencinin yatıracağı katkı payı miktarını gösterir ve her yıl Bakanlar Kurulunca belirlenir.


Üniversitede, öğrenci başına düşen cari hizmet maliyetleri, yükseköğretim programlarının özellikleri göz önüne alınarak ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir. Öğrencilerden her bir dönem için birinci öğretimde öğrenci katkı payı, ikinci öğretim ve uzaktan öğretimde ise öğrenim ücreti alınır. Yabancı uyruklu öğrencilerden, birinci veya ikinci öğretim ayırımı yapılmadan, her bir dönem için öğrenim ücreti alınır.

 

Yabancı uyruklu öğrenciler öğrenim ücretlerini yıllık olarak güz yarıyılı kayıt yenileme döneminde öderler.


Harçlarla ilgili detaylı açıklama için buraya tıklayınız.
Katkı payı/öğrenim ücretleri için buraya tıklayınız. tıklayınız. 

Öğrencisi oldukları Birime (Dekanlık/müdürlüklerine) kendi adlarına açılmış banka hesap numarası, iade tutarını belirten bir dilekçe ile müracaat edilmesi gerekir. Dekontun fotokopisi bu dilekçeye eklenir. Öğrencinin adına açılmış olan hesaba iade yapılır.

Üniversitemizin bazı programlarında zorunlu hazırlık eğitimi veya isteğe bağlı hazırlık eğitimi vardır. Hangi programlarda hazırlık eğitimi olduğu ÖSYM Yerleştirme Klavuzlarında belirtilmektedir.

Senatonun belirleyeceği haklı ve geçerli nedenlere dayalı bir mazereti nedeniyle eğitim öğretime ara vermek zorunda kalan öğrencilerin, mazeretini belgelendirmesi ve ilgili birim yönetim kurulunun kabul etmesi durumunda, en fazla, üst üste ya da aralıklı olarak iki yarıyıl için kaydı dondurulabilir. Ancak, sağlık raporuna bağlı olarak yapılacak kayıt dondurma işlemlerinde bu süre şartı aranmaz. Kayıt dondurma süresi yarıyıl başlangıcı ile yarıyıl sınavlarının sona erdiği tarihleri kapsar. Kaydı dondurulan öğrenci bu süreler içerisinde öğrenimine devam edemez, öğrencilik haklarından faydalanamaz ve bu süreler eğitim-öğretim süresinden sayılmaz.

 

Kayıt dondurma ile ilgili olarak haklı ve geçerli kabul edilen mazeretler şunlardır:

 

a) Öğrencilerin sağlıkla ilgili mazeretlerinin kabul edilebilmesi için, sağlık kuruluşlarından alınacak sağlık raporunun ibraz edilmesi gerekir. İlgili birim yönetim kurulu, sağlık raporunun sonucuna göre işlem yapar.

 

b) 2547 sayılı Kanunun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının d bendinin (2) numaralı alt bendi uyarınca öğretimin aksaması sonucunu doğuracak olaylar dolayısıyla öğrenime Yükseköğretim Kurulu kararı ile ara verilmesi,

 

c) Mahallin en büyük mülki amirince verilecek bir belge ile belgelenmiş olması şartıyla tabii afetler sonucu öğrencinin öğrenimine ara vermek zorunda kalmış olması,

 

ç) Öğrencinin birinci derece yakınlarının ağır hastalığı halinde hastaya bakacak başka kimsenin bulunmadığının belgelenmesi şartı ile öğrenimine ara vermek zorunda kalması,

 

d) Öğrencinin öğrencilik sıfatını kaldırmayan mahkûmiyet halinde olması,

 

e) Öğrencinin tecil hakkını kaybetmesi veya tecilin kaldırılması suretiyle askere alınması,

 

f) Öğrencinin tutukluluk hali,

 

g) İlgili yönetim kurulunun mazeret olarak kabul edeceği diğer hallerin ortaya çıkması. 

  

Senatonun belirlediği geçerli nedenleri incelemek istiyorum.

 

Aşağıda sayılan hallerde ilgili birim yönetim kurulu kararıyla öğrencinin Üniversite ile ilişiği kesilir:

 

a) Öğrencinin kayıt sırasında sahte ve/veya gerçeğe aykırı belge verdiğinin anlaşılması, 

 

b) Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış        olması, 

 

c) Öğrencinin vefat etmesi, 

 

ç) Kendi yazılı isteği ile kaydını sildirmek istemesi. Bu durumda yönetim kurulu kararı aranmaz.

(1) Öğrenciler her yarıyıl başında akademik takvimde belirtilen süreler içerisinde, ilgili birimin belirleyeceği esaslara ve ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenen miktardaki katkı payı ve öğrenim ücretinin yanı sıra 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine göre hesaplanan kredi başına ödenecek katkı payı veya öğrenim ücreti miktarları dikkate alınarak, kayıt yenileme işlemlerini yaparlar. 
(2) Kayıt ve kayıt yenileme işlemleri sırasında katkı payı ve öğrenim giderlerini ödemeyen öğrencinin kaydı yapılmaz ve yenilenmez. Ayrıca ders kaydını yaptırmayan, sadece katkı payı ve öğrenim giderlerini yatırmış öğrenci kayıt yenilemiş sayılmaz. 
(3) Belirtilen süreler içinde kaydını yeniletmeyen öğrenci, o yarıyıldaki derslere giremez. Bu süre öğrenim süresinden sayılır. 
(4) Öğrenciler, bir yarıyılda ortak ve zorunlu dersler dâhil olmak üzere en fazla 45 AKTS kredilik derse kayıt yaptırabilirler. Kayıtlarını yenilerken öncelikle alt yarıyıldan başarısız oldukları dersler ve hiç almadıkları dersleri almak koşuluyla 45 AKTS krediyi aşmayacak şekilde derslere kayıt yaptırabilirler. 
(5) Öğrencilerin her yarıyıl kayıt olacağı dersleri akademik takvimde belirtilen sürelerde seçerek danışmanı ile görüşüp onaylatması gerekir. Danışman onayı ile birlikte kayıt yenileme işlemi gerçekleşmiş olur. 
(6) Genel not ortalaması en az 3.00 olan ve alt yarıyıllarda başarısız dersi bulunmayan öğrenciler, danışman ve bölüm başkanının onayı ile belirleyeceği bir üst yarıyıl dersleri ile birlikte toplam 45 AKTS krediye kadar kayıt yaptırabilirler. Bu durumdaki öğrenciler daha kısa sürede de mezun olabilirler. 
(7) Danışman onayı alınmak koşulu ile öğrenciler, öğrenimleri süresince genel not ortalamasını yükseltmek amacıyla, daha önce kayıt yaptırıp başarılı oldukları derse tekrar derslerin açıldığı yarıyıllarda 45 AKTS krediye kadar kayıt yaptırıp tekrarlayabilirler. Tekrarlanan bu derslerden alınacak en son not geçerlidir. 
(8) Senato tarafından uygun görülmesi halinde birinci ve ikinci öğretim bölüm/programlarındaki bazı dersler, sadece uzaktan eğitim yolu ile verilebilir. Ancak bu şekilde verilen dersler için öğrencilerden ilave bir ödeme talep edilmez. 
(9) Birinci veya ikinci öğretim bölüm/programlardaki bir dersin hem örgün öğretim yolu ile hem de uzaktan eğitim yolu ile verilmesini Senatonun uygun görmesi halinde, dersi uzaktan eğitim yolu ile almayı tercih eden öğrenciler, 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesinin birinci fıkrasının (c) bendine göre belirlenen kredi başına düşen öğrenci katkı payını veya öğrenim ücretini öderler. 

Detaylı bilgi için tıklayınız...

Kayıt sildirme ve mezun olma halinde ilişik kesme işleminden sonra lise diplomanızı ilgili birimin öğrenci işlerinden alabilirsiniz.

Mezuniyete hak kazandığınız andan itibaren kayıtlı olduğunuz Birim tarafından mezuniyet işlemleriniz başlatılmaktadır. Kayıtlı olduğunuz Birim tarafından mezun olduğunuza dair alınan Yönetim Kurulu Kararının Daire Başkanlığımıza gönderilmesinden itibaren bir ay içerisinde diplomanız düzenlemektedir. Diplomaların düzenlenmesinden sonra teslim alınması için herhangi bir süre sınırlaması bulunmamaktadır. Mezun öğrencilerimiz istedikleri anda diplomalarını teslim alabilirler.

Üniversitemizde mezun olan öğrencilerimize diplomaları öncelikle düzenlenerek verildiği için, mezuniyete hak kazanan öğrencilerimize geçici mezuniyet belgesi verilmemektedir.

Hayır göremezler. Mezun oldukları fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokuluna dilekçe ile başvurarak transkriptlerini isteyebilirler.

 

Şifrenizi unuttuysanız burayı tıklayınız.

 

Burada Şifremi Unuttumu tıklayıp istenen bilgileri eksiksiz doldurun. Şifremi sıfırlaya tıklayın.

 

Yine de şifrenizi değişteremezseniz Biriminiz öğrenci işleri bürosundan yardım alınız.

Öğrenciler şifreleri ile oturum açtıktan sonra yine kendi kontrol panelleri ile şifrelerini değiştirebilirler. 

 

Hayır geçemeyebilirsiniz. Bağıl Değerlendirme Sistemi, bir öğrencinin başarısını, öğrencinin içinde bulunduğu gruptaki diğer öğrencilerin başarı düzeylerine göre belirleyen bir sistemdir. Sınıfta bulunan her öğrencinin almış olduğu not diğer öğrencilerin başarı durumunu etkilemektedir. Başarı notunuz hesaplanırken; Ortalamanız, sınıf ortalaması, standart sapma ve sınıf düzeyi dikkate alınarak hesaplama yapılmaktadır.

Bağıl değerlendirme sistemi şu şekilde hesaplanmaktadır.

[(Öğrencinin Ortalaması-Sınıf Ortalaması)/Standart Sapma]x10+50

formülü ile bulunan T Skoru sonucunda, Sınıf düzeyine göre tablo 2 üzerinden başarı durumu belirlenir.

Daha detaylı bilgi için; Bağıl Değerlendirme Sistemi nedir? Nasıl Hesaplanır? Sorusunun cevabını inceleyiniz.

Danışman onayı ile genel not ortalamasını yükseltmek için açıldığı yarıyılda toplam altı dersi tekrar alabilirsiniz. Bir dersten aldığınız en son not geçerlidir. 

Öğrenci kimliği kaybedildiğinde ilk olarak yerel veya ulusal herhangi bir gazeteye kayıp ilanı verilir. Daha sonra bu ilanın kendisi ve dilekçe ile biriminiz dekanlık/müdürlüğüne başvurmanız gerekir. En kısa zamanda yeni kimliğiniz basılarak akademik biriminize gönderilir.

2014 yılından sonra Üniversitemize kayıtlanan öğrencilerin 35 ve altındaki ortalama notları başarısız olarak değerlendirilir ve bağıl değerlendirme sisteminde hesaba katılır ancak FF harf notu olarak değerlendirilir.

2014 yılından önce Üniversitemize kayıtlanan öğrencilerin 30 ve altındaki ortalama notları başarısız olarak değerlendirilir ve bağıl değerlendirme sisteminde hesaba katılır ancak FF harf notu olarak değerlendirilir.

Öğrenci e-posta hesapları, otomatik olarak öğrencinumarası@usak.edu.tr formatında açılmaktadır. Şifreniz TC Kimlik Numaranızdır. e-mail hesapları ile ilgili yine de sorun yaşamanız halinde Bilgi İşlem Daire Başkanlığı'ndan yardım isteyiniz.

Öğretim elemanlarının alt ve üst sınırları belirleme imkân ve yetkileri yoktur. Bağıl değerlendirme yönergesine göre, harfli notlar, sınıf ortalamasına ve standart sapmaya bağlı olarak otomatik olarak program tarafından belirlenir.

Üniversitemiz web sitesinden ya da özel yetenek sınavı ile öğrenci alan birimin web sayfasından öğrenilebilir.

Evet dersi alan öğrenci sayısı 20’un üzerinde ise bağıl değerlendirme yapılır.

Bir dersin bağıl olarak değerlendirilebilmesi için bazı koşullar bulunmaktadır. Bunlar;

 ·         Sınıf ortalaması 80 ve üzeri ise bağıl değerlendirme yönergesindeki Tablo 1’e (mutlak değerlendirme) göre yapılır.

 ·         Sınıf mevcudu 10 ve üzeri olduğu halde, değerlendirmeye alınan öğrenci sayısı 10’un altında olduğunda Tablo 1’e (mutlak değerlendirme) yapılır.  Devamsız öğrenciler, final sınavından 45 ve altı alan öğrenciler; sınıf mevcudundan düşülerek değerlendirmeye alınan öğrenci sayısı bulunur.

 ·         Ham başarı notu 35 ve altında olan öğrencilere FF harf notu atanır;  sınıf mevcudundan düşülmez ve sınıf ortalamasının hesaplanmasında dikkate alınır.

 Daha detaylı bilgi için; Bağıl Değerlendirme Sistemi nedir? Nasıl Hesaplanır? Sorusunun cevabını inceleyiniz.

Sınav sonuçlarının ilanından itibaren beş takvim günü içinde, sonuçlara ilgili birim yönetimine maddi hata gerekçesiyle yazılı olarak itiraz edilebilir. Dersi veren öğretim elemanı en geç üç iş günü içerisinde itirazı değerlendirir. Sınav sonuçlarında maddi hataların düzeltilmesi dışında değişiklik yapılamaz. İtirazlar, dersi veren öğretim elemanınca yapılacak incelemeden sonra ilgili yönetim kurulunca karara bağlanır.

Stajlar not ortalamasına dâhil edilmez. Başarılı veya başarısız olarak değerlendirilir. Uygulamaya yönelik bir çalışma olup, mezuniyet için zorunludur.

Öğrencilerin harf notu DD veya DC olan dersleri şartlı başardığı kabul edilmektedir. Öğrencinin Genel Not Ortalaması 2.00 ve üstü olması durumunda bu dersleri başarmış kabul edilirler. Aksi halde bu derslerden başarısız kabul edilir.

Devam koşulunu yerine getirmiş olduğu tek dersten başarısız olan öğrencilere, dilekçe ile başvurmaları halinde bir defaya mahsus olmak üzere bütünleme sınavını takip eden bir ay içinde tek ders sınavı açılır. Tek ders sınavı her yarıyıl bütünleme sınavlarından sonra yapılır. Dilekçe ile müracaat edip sınava girmeyen öğrenci tek ders sınav hakkını kullanmış sayılır. Stajını tamamlamamış olan öğrencilerde tek ders sınavına katılabilir ancak mezuniyet işlemleri staj sonrası yapılır.

 

Üniversitemiz Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliğinin 6. ve 18. maddelerine göre Üniversitemizde Bütünleme Sınav sistemi uygulanmakta, Yaz Okulu açılmamaktadır. Ancak öğrencilerimiz taban puanı eşit veya yüksek olan diğer Üniversitelerden 3 derse kadar Yaz okulunda ders alabilmektedir. 

 

Yaz okulundan ders alma şartları için tıklayınız.

Lisansüstü eğitimlerle ilgili olarak enstitülerimizin web sayfalarından gerekli bilgiyi alabilirsiniz.

 

Fen Bilimleri Enstitüsü

Sosyal Bilimler Enstitüsü

Sağlık Bilimleri Enstitüsü

Yükseköğretim kurumları arasında ve Üniversite içerisinde eş değer programlar arasında yapılan yatay geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine ve Üniversite Yönetim Kurulu tarafından belirlenen esaslara göre yapılır. Yatay geçiş yapan öğrencinin öğrenim süreleri, öğrencinin geldiği yükseköğretim kurumunda kullandığı süreler toplamına katılarak hesaplanır. 

Başarı durumuna göre yatay geçiş hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Merkezi Yerleştirme Puanı ile Yatay Geçiş (Ek Madde 1hakkında detaylı bilgi için tıklayınız.

Evet yayınlanıyor. Öğrencilerimizin notlarını görebilmesi için kullanıcı adı ve şifreleri ile Öğrenci Bilgi Sistemine giriş yapması gerekmektedir.

Evet vardır. Bu sınavlara  girebilmek için kayıt yenileme ve derslere devam koşulu vardır.  Kayıt Yeniletmeyen ve Devamsızlıktan kalan öğrenciler bu sınavlara giremez.

Yabancı Dil Muafiyet sınavı her eğitim-öğretim yılı başında Yabancı Diller Yüksekokulu tarafından yalnızca birinci sınıflar için yapılmaktadır. Sınavın tarihi akademik takvimde belirtilmekte ve ayrıca Üniversitemiz web sayfasında yayınlanmaktadır.